niedziela, 21 lipca 2013

Dlaczego blog?

Zostałam Mamą!

Czy podejrzewacie co dzisiaj robi kobieta, gdy dowiaduje się, że będzie mamą? Oczywiście, siada do internetu! I czyta, czyta, czyta... Kupuje książki o ciąży i wychowaniu dzieci. Przegląda magazyny. Odbiera dziesiątki ulotek i książeczek w poradniach lekarskich z niezbędnymi informacjami, w których się zaczytuje w przerwach reklamowych programów telewizyjnych o dzieciach. Zrozumiałe - w końcu chcemy się dowiedzieć co nas czeka i jakoś się na to przygotować!

Więc ja też. Zaczęłam czytać i... ogarnęło mnie przerażenie. Ilekroć nie natknę się na jakąś książkę/czasopismo/stronę w internecie zauważam, że przeplatają się na nich informacje dotyczące opieki nad dzieckiem, które uznałabym za wiarygodne, z totalnymi bzdurami - znanymi mi mitami medycznymi, poradnictwem homeopatycznym, informacjami o wywoływaniu autyzmu przez szczepionki czy inne teorie psychologiczne, o których już dawno wiemy, że są błędne. Dlatego postanowiłam rozpocząć bloga. Będę dementować, będę pisać co mnie wkurza, ale też pewnie nie ominie czytelnika post ze zwykłym, matczynym zachwytem nad ukochaną córeczką.

Dlaczego po polsku?

Przede wszystkim nie zdawałam sobie sprawy z tego, że polsko- i anglojęzyczny internet tak bardzo się od siebie różnią w części właśnie około-dziecięcej i około-medycznej. Dużo łatwiej dotrzeć do wiarygodnych źródeł w angielskim internecie, w polskim bardzo tego brakuje. Zatem wybrałam pisanie w ojczystym języku.

Drugim powodem, dla którego chciałabym zacząć pisać bloga jest to, że nie umiem pisać. A żeby się czegoś nauczyć, trzeba ćwiczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz